Incepând cu data de 01 ianuarie 2021, se vor aplica noi restricţii de noapte dar şi generale de tranzit în zona Tirol.
Conform legii de stat a Tirolului (vezi AICI comunicatul oficial), camioanele încadrate la norma de poluare EURO 6 nu vor mai putea să tranziteze pe timp de noapte pe autostrada A 12 de la frontiera de stat de lângă Kufstein până la vest de Innsbruck (Zirl), motiv pentru care tranzitul pe autostrada A 13 Brenner nu mai este posibil, vezi AICI HARTA.
Restricţiile de noapte se aplică după cum urmează:
Perioada | Interval orar | Duminica şi de sărbători legale |
1 Mai – 31 Octombrie | 22:00 – 05:00 | 23:00 – 05:00 |
1 Noiembrie – 30 Aprilie | 20:00 – 05:00 | 23:00 – 05:00 |
*La 1 ianuarie 2021 vehiculele încadrate la EURO 6 nu vor mai putea să tranziteze în intervalul menţionat mai sus.
Cui se aplică?
Tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată ce depăşesc 7.5 tone.
Excepţii:
La excepţie sunt încadrate toate vehiculele cu norma de poluare Euro 6 ce fac: transport de animale vii, produse pentru urgenţe medicale, produse alimentare perisabile.
Restricţiile generale de tranzit
Incepând cu data de 01 ianuarie 2021 se interzice accesul vehiculelor ce depăşesc masa maximă autorizată de 7,5 t şi sunt încadrate la normele de poluare: 0, I, II, III, IV şi V (cu emisii de carbon de peste 0,4 g / kWh).
Restricţiile se vor aplica aplica în ambele direcţii ale autostrăzii A 12 de la frontiera de stat de lângă Kufstein până la vest de Innsbruck (Zirl), motiv pentru care tranzitul pe autostrada A 13 Brenner nu mai este posibil, vezi AICI HARTA.
Există şi excepţii:
Zona de restricţii se împarte în trei zone, vezi AICI HARTA.
Rosu: este ruta de tranzit pentru care se vor aplica restricţii;
Portocaliu: zona de bază sau zona centrală internă;
Galben: zona extinsă sau zona centrală extinsă.
- Ruta de tranzit cu restricţii – ambele direcţii ale autostrăzii A 12 de la frontiera de stat de lângă Kufstein până la vest de Innsbruck (Zirl), mai specific: între km 6,35 (Langkampfen) şi km 90 (Zirl).
- Zona de bază cuprinde următoarele districte: Imst, Innsbruck Land, Innsbruck Stadt, Kufstein, Schwaz;
- Zona extinsă cuprinde districte importante precum: Landeck, Lienz sau Rosenheim.
Plecând de la menţiunile de mai sus, vehiculele încadrate la EURO 5 vor putea încărca şi descărca marfă până în ianuarie 2023 dacă îşi încep sau încheie traseul între zona de bază şi sau zona extinsă:
- Camioanele au voie să livreze marfă doar pe A12 către o zonă centrală de-a lungul acestei autostrăzi;
- În aşa-numită zonă centrală internă camioanele pot descărca sau încărca dacă sursa sau destinația se află în zona centrală;
Important!
- Sunt exceptate de la interdicţie vehiculele electrice şi camionele ce folosesc LNG.
- Autocolantul ce face dovada normei de poluare este în continuare obligatoriu. Punctele de service pentru achiziţionarea acestor autocolante se pot accesa AICI.
- Se poate utiliza fără restricţii serviciul ROLA, detalii AICI şi AICI.
Dacă ai întrebări, nu ezita să ne scrii. O întreagă echipă de suport îți stă la dispoziție.
#echipaTSG

4 comentarii
Pingback: 15 modificari la nivel european, incepand de la 1 ianuarie 2021, cu impact asupra TRANSPORTATORILOR - Transport Academy by Decebal Popescu
Pingback: 15 cambios a nivel europeo, a partir del 1 de enero de 2021, con impacto en los transportistas - Foro Transporte Profesional
marius madalin
9 martie 2021 at 9:19 pm
Se poate face tranzit cu bobine de hârtie de la kufestain la Brennero?
TSG Admin
23 martie 2021 at 9:15 am
Buna ziua! Da, se poate face tranzit atata vreme cat vehiculul Dvs este EURO 6 si produs DUPA data de 01.10.2018. Marfuri precum bobine hartie, piatra (marmura), fier brut ( iesit din otelarie – neprelucrat ) dar si alte 3-4 categorii de materiale sunt restrictionate la tranzit pe Brennero in cazul in care vehiculul nu indeplineste conditia antementionata. Atentie la restrictiile de noapte.
Toate cele bune.